Łączna liczba wyświetleń

sobota, 5 października 2013

Moja pierwsza tarta na słono od Delecta

Dziś w porze obiadowej pomyślałam sobie, że z chęcią zjadałabym Tartę na słono, taką samą którą przygotowałam tydzień temu na imprezę Urodzinową córki. Tarta szybko zniknęła i pozostało tylko wspomnienie smaku. Ostatnio pisałam na temat Tarty na słodko, która także była dla mnie nowością kulinarną, jednak Tarta na słono zdecydowanie bardziej posmakowała mi i gościom! Tartę robi się łatwo, ale zajmuje trochę czasu - na pewno nie jest to danie, które przyrządza się w kilka chwil...


Produkt: Tarta na 1001 sposobów na słono
Producent: Delecta
Waga: 300g
Cena: około 5zł


Od producenta:
Tarta to rodzaj wypieku składający się z kruchego ciasta i nadzienia. Można ją serwować na ciepło i na zimno. Dzięki Tarcie na 1001 sposobów Delecta i ulubionym dodatkom możesz stworzyć własną niepowtarzalną kompozycję. Opakowanie produktu zawiera dwa uniwersalne składniki: słone ciasto kruche oraz fix (rodzaj zagęstnika) do wytrawnego nadzienia. Ostateczny smak wypieku zależy od indywidualnie dobranych dodatków. Podpowiedzi z czym przygotować oryginalną tartę dostarcza książeczka z przepisami, dołączona do każdego produktu.
Skład: 
Ciasto: mąka pszenna, skrobia, sól, substancje spulchniające: difosforany, węglany sodu; glukoza. Fix do nadzienia: mąka pszenna, skrobia, sól, przyprawy (gałka muszkatołowa, pieprz).

Moja opinia:
Śmiało mogę powiedzieć, że Tartę na słono można przygotować tak jak ja czyli jako przekąska podczas imprezy lub jako obiad. Danie to jest syte i pożywne a wszystko zależy od tego jakie dodatki umieścimy w tarcie. Mogą ja także przygotować wegetarianie w formie tarty warzywnej.
 
Co znajduje się w opakowaniu?
- Fix do nadzienia
- Ciasto 
- książeczka z przepisami do tarty na słono
 
 
Tak ja w przypadku tarty na słodko tak i tutaj w opakowaniu znajduje się książeczka z pomysłami i przepisami w jaki sposób można i z jakimi dodatkami można upiec tartę.
Spodobało m się kilka przepisów ale największą ochotę miałam na tartę z porami i boczkiem :)

CIASTO:
Przygotowanie ciasta jest proste i szybkie. Do fiksu "ciasto" dodajemy tylko wodę, trochę oleju i margarynę, całość miksujemy a następnie ugniatamy ciasto i formujemy tak aby pasowało na blachę do tarty. Wkładamy do nagrzanego piekarnika na około 20min. Dokładny przepis znajdziecie w książeczce znajdującej się w opakowaniu tarty lub na stronie Delecta.


FARSZ: 
Teraz kolej na ulubione składniki do tarty, ja dodałam pory, wędzony boczek, szynkę parmeńska, ser żółty, śmietankę. Najpierw jedna należy boczek z szybką pokroić i podsmażyć, podobnie z porami. Ser zetrzeć na tarce.
Przygotowanie farszu: Śmietanę wymieszać z jajkami, wsypać fix do nadzienia, dodać starty ser, wymieszać a na sam koniec połączyć masę z ostudzonymi porami, boczkiem i szynką. Doprawić według uznania.


PRZYGOTOWANIE:
Na podpieczone ciasto nałożyć powyższą masę i wstawić do piekarnika jeszcze na około 30-35min.

Efekt końcowy:
- po lewej surowa tarta   - po prawej upieczona tarta


Tarta na słono to strzał w dziesiątkę, istna rozkosz dla podniebienia! Jak tartą na słodko byłam zadowolona ze smaku, tak tą tartą na słono jestem zachwycona. Po prostu nic dodać, nic ująć! Pyszna i smakowała wszystkim gościom na imprezie. Może nie wygląda pięknie ale zapach i smak robi swoje ;) Można ją jeść na ciepło ale na zimno także smakuje. Do tary zrobiłam sos czosnkowy, który bardzo dobrze komponował się ze słoną tartą. Przyznam, że kolejna tarta jaką zrobię będzie miała identyczne składniki, do puki smak mi się nie znudzi. Choć tarta z łososiem i serem camembert też chodzi mi po głowie ;)
Pozostało mi polecić Wam ten produkt, eksperymentujcie z dodatkami, możecie użyć to co macie w lodówce i zapewne też wyjdzie pysznie!
Dziękuję raz jeszcze firmie Delecta za możliwość wypróbowania tart na słodko i na słono, nie wiem czy w sklepie sięgnęłabym po ten produkt z obawy, że to na pewno trudne do zrobienia. Jadnak zapewniam Was, że jest to proste do przyrządzenia, wymaga jedynie czasu.



11 komentarzy:

  1. koniecznie muszę wypróbować ten przepis! smakowicie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie widziałam jeszcze ich w sklepie ale poszperam bo mnie zachęciłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na urodzinach bardzo mi posmakowała :) I teraz też jak patrzę na zdjecie to mam na nią ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja jeszcze nie próbowałam,ale kusi mnie jak na razie ta na słodko,bo lubię słodkości.A ta na słono też wygląda apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla Ciebie na słono pewnie w wersji wegetariańskiej? ;)

      Usuń
  5. Moja mięsna rodzinka pewnie by się na nią rzuciła!

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę przyznać ,że choć nie jestem zwolennikiem gotowców ,głównie ze względu na dość ubogi odżywczo skład,czasem dla równowagi zjadam "fast-foody" i ta tarta jest smakowym strzałem w dziesiątkę!

    OdpowiedzUsuń