Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 5 września 2013

Wierszem malowane czyli "Kwiatki z Bajki"

Przeglądanie i czytanie książeczek to jedna z ulubionych form spędzania czasu mojej córki. Mamy już małą biblioteczkę w której znajdują się przeróżne bajki, opowiadania, wiersze a nawet Biblia dla najmłodszych. Dziś umieszczę na blogu recenzję książeczki pt.: "Kwiatki z bajki", wydawnictwa: Zysk i S-ka.


Książka: Kwiatki z bajki
Autor: Bronisława Ostrowska
Ilustrowała: Sylwia Kaczmarska
Wydawnictwo: Zysk i S-ka
Oprawa: Twarda
Stron: 24
Cena: około 7zł


"Kwiatki z bajki" jest to zbiór wierszy o tematyce roślinnej. Zawiera kilka wesołych wierszy, które pięknie opisują ukwiecenie łąk, sadów i ogrodów a także dary natury lasu. Czytając córce te bardzo pozytywne rymowanki, można odpłynąć myślami do dzieciństwa, gdzie często gościłam na wsi  a tam ubóstwiałam  przebywać na łące i obserwować otaczającą mnie naturę. Wspomnienia są jeszcze bardziej realne za sprawą cudownej ilustracji, gdzie kwiaty i motyle wyglądają jak żywe. 


Emilka jest zwolenniczką krótkich historyjek, bajek, natomiast gdy czytam jej wiersze niestety nie jest nimi zainteresowana... jednak przypadła jej do gustu rymowanka o MAKÓWCE, gdy czytam teks, jej buźka od razu promienieje radością! Córka lubi tą książkę przede wszystkim za kolorową ilustrację. Wertując kartki wskazuje paluszkiem gdzie znajduje się ptaszek, kwiatek, muchomorki, kotek, płot itp, i dzięki obrazkom tworzy własne opowiadania i historyki ;)  Myślę, że gdy Emilka będzie trochę starsza to doceni poezję Bronisławy Ostrowskiej, tak jak Ja.


Spis treści:
- Niezapominajki;
- Bławatki;
- Bez;
- Makówka;
- Wiśnia;
- Jagoda;
- Orzechy;
- Grzyby;
Polecam wszystkim małym czytelnikom, którzy mają w sobie duszę artysty. Na pewno poezja ta spodoba się dzieciakom lubiącym recytować wiersze.
Jeśli zdecydowaliście się na zakup książki pt.: "Kwiatki z bajki" zapraszam na stronę wydawnictwa Zysk i S-ka oraz polubcie stronę na Facebook-u TUTAJ.


8 komentarzy:

  1. Świetne są te wiersze. Ogólnie autorka ma na koncie same dobre dzieła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. lubię tę książkę ja czułam się jakbym się cofnęła w czasie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie Agnieszko! Też tak mam! Mieszkanie w mieście to nie to samo :/ Tęskni się za taką naturą, jaką opisała poetka!

      Usuń
  3. My też mamy sporą biblioteczkę, często jedną książkę czytam nagminnie :-) no ale cóż jak dzieci proszą :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. podobaja mi się te książki,mają twardą okładkę,i są bardzo ładnie napisane.

    OdpowiedzUsuń
  5. ta ksiązka jest świena bardzo nam się podoba. Wiersze i obrazki przepiękne...

    OdpowiedzUsuń